Dovolená po naší rodné vlasti 1.-4.8.2008

7. srpna 2008 v 13:14 | Meg |  Kde jsme byli

1.den(Ohrazenice) Praha - Kostelec nad Labem (103 km)
Dnešní den jsem se krásně vychrupkala po noční a v jednu odpoledne konečně vstala a začala dobalovat poslední věci. Bylo třeba trochu umýt mašinu, dojet dotankovat, vybrat peníze….. A to všechno v příšerném vedru, které panovalo, a tak jsem neodolala a před odjezdem na místo srazu s Moudrákem jsem ještě hupla do bazénu a tím samozřejmě získala zpoždění 15 minut. Takže Moudráku promiň, že jsem tě nechala čekat. V 18:15 jsme se tedy konečně sešli na pumpě pod Cukrákem a společně vyrazili k Pitimu. U Pita jsme byli cobydup a po vynošení věcí do bytu (samozdřejmě do nejvyššího patra) a příjezdu Bedyho s Halinou jsme zaparkovali své mazlíky za živý plot a šli diskutovat za roh do hospůdky k pivku co a jak a kam se chceme jet podívat. Pánové se v diskusi jaksi zapomněli i doma a tak Monče z lednice zmizel i bílý rum a Bedy s Pitim pařili až do ranních hodin…
2. den Kostelec nad Labem - Kolín - Havlíčkův Brod - Jihlava - Znojmo - Pasohlávky (323 km)
Ráno jsem nemohla dospat a tak jsem postupně k životu probrala Moudráka a Halinu s Bedym. Piti je ranní ptáče a tak už měl za sebou sprchu a připravoval kávičku. Venku slabě mrholilo a tak jsme se pomaličku umyli, najedli a vyrazili nastrojit naše mokré mazlíky. Venku nastala ta horší část - navěsit věci na motorky. nakonec se ale zadařilo a po deváté jsme konečně vyrazili za dobrodružstvím. Piti si hned po ránu trošku zabrejkoval na přechodu pro chodce v Neratovicích, kam jsme vyrazili za Mončou (bohužel kvůli zdravotním problémům nemohla jet s námi) a vyrazili jsme dál… Cestou přestalo pršet, silnice začali osychat a my maličko zrychlili tempo. Já po ranní zkušenosti jela celou cestu v nepomoku (a bylo mi krásně teploučko). U Havlíčkova Brodu nás přepadl hlad a tak jsme zajeli kousek do města a zastavili v "Baru u Navrců" na nějakou hotovku. Já osobně byla z jídla dost zklamaná, ostatní by taky hodnotili asi průměrnou trojkou. Ovšem zlomový objev jsem tu udělal já, když jsem zjistila, že moje technická na motorce byla platná pouze do konce července a ne srpna, klidu mi to vážně nepřidalo. Celou cestu bylo většinou zamračeno, sem tam spadlo pár kapek, ale žádná průtrž mračen to tedy nebyla - přesto jsme se na jedné pumpě u Jihlavy rozhodli koupit "tekuté stěrače". Pumpař nám poradil co a jak a my šli ven stříkat plexi. Když jsme setřeli mouchy a nafetovali se tím "smradem z lahve", přečetl Piti návod a zjistili jsme, že to má alespoň půl hodiny zasychat - ovšem to akorát začalo krápat a tak jsme to opět rozleštili a jeli dál. Očekávaný efekt se ovšem nedostavil a tak jsme byli rádi, když přestalo poprchávat. Silnice zase oschly a dokonce vylezlo i slunko. Před Znojmem nás předjela partička asi 15 motorek ze Slovenska a když jsme zastavili za cedulí Znojma domluvit se co a jak dál, stáli na autobusové zastávce před námi. Piti byl v dobrém rozmaru a tak když naši "slovenští brati" spustili z rádia nahlas Elány, vykřikl "Vašo jeď, Vašo jeď". Slováci se otočili a vrhli na něj dost divný pohled, ale Piti byl v klidu - tedy do té doby, než mu Bedy suše oznámil, že to zpívají Eláni a tudíž ne Vašo Patejdl, ale Jožo Ráž. V tu chvíli už jsem s Halinou brečela smíchy a nemohla se uklidnit. Protože měla Halina chuť na meruňky a před Znojmem u cest postávali zahrádkaři a prodávali je, otočil náš "gentleman" Moudrák motorku a mazal pro broskve i meruňky, abychom měli co dlabat.
Další zastávka byla u supermarketu, kde si Bedy nakoupil zásoby na večer a Piti s Moudrákem okukovali motorky Yuki a jiné výstavníexponáty.
Blížila se šestá hodina a tak jsme vyrazili k Vodní nádrži Nové Mlýny hledat kemp. Asi 3 kiláčky před kempem už jsme si mysleli, že jsme ztracení, a tak jsme vyslali Pita zeptat se na cestu (bohužel jediného živáčka, krom větnamců, jsme potkali na hřbitově). Do kempu "MERKUR" jsme dorazili během chvilky (asi v 18:15). Ubytování zařídili páni kluci, ale zapomněli se zeptat, na jakém místě v tomhle obr kempu můžeme stanovat a tak po pár poradách s místními opět vystartoval Moudrák a jel se zpět na recepci zeptat.
Nakonec jsme si místečko vybrali, ale čistota kempu zrovna valná nebyla (na místě kde jsme stavěli stan se váleli papírky a nejbližší toalety byly vzdálené dobrých 250 metrů). Restauračky vcelku předražené a jídlo bylo spíš hrozné než chutné (ale když je hlad, sní se všechno, že?).
Kemp byl plný mladých, co popíjeli, bavili se na místních diskotékách - nic pro mě, mám raděj větší klid a pořádek. nakonec jsme se uchýlili k našim stanům a popíjeli tam. Bedy vyvíjel svou obvyklou činnost a my brebentili a pomalu a postupně odpadávali spát…
3. den Pasohlávky - Ivaň - Šakvice- Podivín - Lednice - Mikulov- Pohořelice - Znojmo - Moravské Budějovice - Jackov - Jemnice - Dačice - Kunžak - Kemp Komorník (216 km)
Ráno nám začalo v 06:45, když Piti vylezl ze svého stanu a začal se u Bedyho dožadovat svého zapalovače - to nás probralo všechny (tedy krom Bedyho, který spal dál). V klídku jsme si došli do obchodu koupit něco k snídani, udělali pár foteček Pálavy i kempu, zkoukli zelenkavou vodu nádrže a začali pomalu balit. Když se probral k životu Bedy, my už měli skoro sbaleno a postávali opodál. Než jsme vyrazili dál, dali jsme si v kempu ještě kafčo a pokračovali do slunného dne.
Cestou přes malé vesničky jsme se krásně pokochali krajinkou Pálavy - kopce, vinice, udržované vesničky, kvetoucí ibišky…
Když jsme dorazili do Lednice, zaparkovali jsme na hlavním parkovišti a já před zraky všech předvedla rychlo-převlékání (v motorkářských hadrech bych se asi upekla). Kluci se pekli, a tak chodili nahoře bez a ještě se pro osvěžení polili minerálkou.
Prošli jsme si okolí zámku, jukli na výstavu rybiček z Malawi a výstavu o Skandinávii, udělali pár snímečků a frčeli zpět na parkoviště. Cestou jsme neodolali zmrzce a hamburgrům. Já předvedla opět rychlý striptýz a frčeli jsme dál. Nakonec jsme se rozhodli dojet až do jižních Čech do kempu, abychom se tak přiblížili domovu. Cestou jsme potkali několik mračen, ale ani z jednoho nezapršelo. Když jsme dorazili do kempu "KOMORNÍK", ubytovali jsme se a hned vyrazili na večeři a pivečko. Po nás přijel ještě "Žabák" s přítelkyní na Fazeru (oba jsou z Jeseníku), a tak se k nám přidali i večer, když jsme si byli zabékat s kytarou a posedět u baru v kempu. Dnešní večerka se nám tak docela příjemně protáhla…
4.den Kemp Komorník - Strmilov - Nová Olešná - Jindřichův Hradec - Soběslav - Tábor - Milevsko - Milín - Ohrazenice (165km)
Ráno jsme se pozvolna probudili, došli se umýt do luxusních koupelen a posnídali u stánku s kávičkou. Celý kemp byl udržovaný a bezvadně vybavený - nechybí ani půjčovna kol, čtyřkolek, surfů a lodiček či šlapadel. Nakonec jsme se oblékli do plavek a šli zkusit vodu - na mě i Halinu byla studená, ale ostatní se vykoupali (i když někomu to také trvalo delší dobu se osmělit). Já nakonec přemluvila Halinu k vyjížďce na loďce - byl to výkon, Halina je totiž neplavec (pochází z hor). Úsilí stálo zato a Halině se to nakonec moc líbilo - dokonce jsme poskytli záchranu jednomu skoro se topícímu motorkáři ,který nás zato dovezl zpět k molu.
Pak následovalo balení, oběd (hotovky, ale tentokrát docela zklamání - v guláši bylo tvrdé maso) a hledání Pitiho brýlí - které jsme mimochodem stejně nakonec nenašli. Po jedné hodině odpolední jsme vyrazili pomalu dál, jenže o 7 kiláků dál Bedymu umřela motorka, a tak se rozebíralo, moklo, a opravovalo…
Já se nakonec sama vydala na cestu k domovu (bohužel nemám to štěstí jako ostatní a zítra mažu do rachoty). Z doslechu vím, že motorku nakonec opravil Moudrák, který si sjel do J. Hradce pro nějaké náhradní dílečky ( a pak že nikdo neumí všechno). Cestou foukal silný vítr, který měnil nečekaně směr, takže se to nedalo ani moc kulit, ale po páté jsem byla doma…
Kempy - MERKUR - Pasohlávky (Vodní nádrž Nové Mlýny) www.pasohlavky.cz/cze/autokemp/
- Autokemp KOMORNÍK - Strmilov www.autokempkomornik.cz

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.