Výlet do pivaru a muzea Pilsner Urquell - 23.2.2008

25. února 2008 v 9:21 | Meg |  Kde jsme byli
Výlet do pivovaru PilsnerUrquell a Pivovarského muzea - 23.2.2008
V devět hodin ráno jsme se sešli asi s polovinou Ohrazky u naší hospůdky "U Pstruha", kde nás vyzvedl autobus s mikrobusem (pro velký zájem jsme se nevešli do autobusu, a tak jsme se coby motorkáři hned řítili k malému mikrobusu, abychom měli naší bandu pohromadě). Zájezd si nenechal ujít Indián s Medy, Petr S., Moudrák, Meg a Jarda. Skvělá nálada panovala už cestou tam a málokdo by věřil, že jsme byli ještě střízliví. Náš mikrobus zamířil jako první k Pivovarskému muzeu, kde se k nám ještě přidal Jarin se Zuzi a mohlo se vyrazit.
V muzeu jsme se dozvěděli historii piva od středověku po dnešek, něco o bednářském řemeslu,o tom, jak se dříve vyrábělo pivo a jakými procesy muselo projít, jak se ledovalo,
a na závěr zajímavost o místním podivínovi, který u přebýval ve sklepě (podle nosa poznáš kosa - a nos měl vážně veliký - Medy to podrobně prozkoumala ). Průvodkyni musím pochválit, že přesto, že jí někdy legrácky a hlášky Indiána zbavili slov, ustála celou prohlídku bez ztráty kytičky a hlavně s námi i naším humorem vydržela až do konce.
Závěrem jsme se sešli na pivovarském dvoře, kde vysel zvon, na který mohl někdo zazvonit - no kdopak z nás to asi byl? Jasně že Indián - až po zazvonění slyšel od paní průvodkyně, že ten kdo zvoní platí celéskupině pivo...
A tak naše další putování vedlo do šenku Na Parkánu, kde jsme si všichni dali místní specialitu nepasterizované pivko a někteří z nás pak odcházeli v povznesené náladě zpět k mikrobusu (a to nás ještě čekala prohlídka pivovaru). V jednu pro nás začínala prohlídka pivovaru - paní průvodkyně byla od rány (aby také ne, když sloužila v jineckých kasárnách, jak jsme se později dozvěděli).
Celý okruh trval dvě hodiny, během kterých jsme nasedali a vysedali z autobusu, nevzdalovali se od skupiny a prošli všechny přístupné místa v pivovaru - nejlepší byl závěr, kdy po báječné ochutnávce piva všichni mohli konečně zamířit na wc.
Návštěvu pivovaru jsme ukončili v prodejně suvenýrů, kde každý nafasoval pivko a v restauraci Na Spilce, kde jsme si dali dobrý objed a pivečko.
Cesta domů uběhla rychle - tedy alespoň mě, protože jsem jí celou prospala - co dělali ostatní netuším, ale na Ohrazce se všichni hned hrnuli do hospůdky na pivko (ovšem jak jim po dnešní degustaci v pivovaru chutnalo to naše, bohužel netuším :-) ).

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.