Zazimování motocyklu

6. července 2007 v 4:43 | www.samuraj.cz |  Údržba a péče o motorky

Zazimování motocyklu

Někteří rádoby motorkáři tuto očistu vůbec neznají a za zazimování pokládají vjezd do garáže za prvního sněhu a výjezd na jaře (bez jakékoliv údržby).
Vzhled, funkčnost i prodejní hodnota motorky závisí na pečlivé údržbě a dlouhodobé uložení motocyklu si žádá provedení nutných prací. Na druhou stranu zanedbaná údržba motorky může začátkem sezóny připravit nepříjemná překvapení (pokud se vám vůbec podaří nastartovat). Rozsah nutných činností závisí na místě, kde vaše motorka bude zimu přečkávat.
Vytápěná garáž - snadné zazimování motorky
Zazimování nemusíte tolik řešit, pokud máte motorku uloženou ve vytápěné místnosti a čas od času ji alespoň v garáži nastartujete a trochu popojedete. Zabráníte tak deformaci pneumatik, na kterých nechává dlouhodobé odstavení v místech styku s podlahou trvalé stopy. Nejlepším řešením je vždy zdvih zadního kola pomocí stojanu.
Ovšem i motorka zazimovaná ve vytápěné garáži si žádá důkladnou očistu a konečné přikrytí tkaninou.
Základní očista
Pečlivé omytí je základ. Budete potřebovat technický benzín (očistíme pohyblivé spoje, zaolejované části, zadní kolo i ovládací prvky motoru).Dále si pořiďte prostředky k čištění motocyklu (nejpraktičtější jsou ty ve spreji), volte universální, které můžete použít na všechny druhy povrchů.
Očistěte důkladně veškeré povrchy, ideální je sundat všechny plasty. Zároveň tak upevníte úchyty a utáhnete šrouby. Dbejte, abyste místo po místu řádněosušili, jen tak se vyhnete možné korozy.
Sekundární řetěz, spojka, přední brzda
K ošetření chromovaných a lakovaných dílů použijte konzervační spreje. K očištění řetězu a řetězových kol použijte pouze čistý motorový olej, kterým promazejte i ostatní kluzké plochy. Týká se všech lanovodů, čepů páček, rukojetě plynu a nezapomeňte na ošetření čepů stojánku. Řetěz očistěte pomocí kartáče a doplňte.
Akumulátor - vyjímat / nevyjímat ?
Existují dvě možnosti. Buďto akumulátor na konci sezóny poctivě vyjmete, uložíte na místo, kde máte jistotu stálé teploty a sucha a ochráníte jej tak před mrazem. Musíte si zároveň dát tu práci a měsíc co měsíc akumulátor nabíjet (volte co nejmenší nabíjecí hodnotu). Jiná situace nastává v případě, že jste motorku zazimovali do vytápěné místnosti, akumulátor tak může zůstat na svém místě.
Motor, karburátory a palivo
Nejprve demontujte víčka plovákových komor a odstraňte zbytky paliva a nečistot. Zbylé palivo vytváří povlak na tryskách, proto komory zlehka ošetřete konzervačním olejem. Vyměňte olej, vyčistíte tak motor a zbavíte jej usazenin. Palivovou nádrž doplňte benzínem až po okraj (vzdušná vlhkost bude na minimu). Zamezíte tak vnitřní korozi nádrže.
Kontrola chladící kapaliny
Chladící kapalinu při přečkávání zimy doplňte o protinemrznoucí směs !
Pneumatiky
pneumatiky je nutné o něco přehustit (max. o 0,5) a jak už bylo zmíněno, zdvihněte zadní kolo pomocí stojanu (možností je i vypodložení motorky) pro zabránění deformací.Ideální samozdřejmě je, aby byly ve vzduchu obě pneumatiky.
Přikryjte motocykl plachtou (vyhněte se igelitu, hromadila by se vlhkost) a kouskem tkaniny "uzavřete" otvor výfuku.
A dál už nezbývá, než čekat na další motorkářskou sezónu…
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Anubis Anubis | 19. října 2007 v 9:55 | Reagovat

Můžeš mi říct proč to kopíruješ odjinud? lamer

2 Meg Meg | 30. října 2007 v 11:41 | Reagovat

Popravdě opisuji odjinud :-) Tenhle článek se mi líbil a co se takových článků týče, tak si i já ráda nechám poradit (ostatně server odkud to je, tam je uvedený, tak  tím snad nikoho neurážím). Pokud ti to vadí, je mi líto....

3 Blazer Blazer | 13. listopadu 2007 v 16:17 | Reagovat

Docela hezkej clanek na tohle tema se da najit i tady:

http://www.motoride.sk/?ID=897

A potom, v servisu mi rekl chlapik, ze na zimu se da cela moto prestrikat sprejem (nejakej konzervacni), a zabrani to pronikani vody a tim padem rzi. Na jar staci moto oplachnout a je v pohode.

4 Meg Meg | 15. listopadu 2007 v 16:39 | Reagovat

Díky za typ :-)

5 Kopek Kopek | Web | 1. února 2008 v 12:23 | Reagovat

Mno tak to kopíruje, a co jako.. Jak říkal aj on si nechá rád poradit... Jenom rozšiřuje informace, což si myslím že je dobře. Čím víc toho na netu bude tím líp. A když je stejnej članek třeba na 3 servrech, jenom dobře, aspon to půjde líp najít... Jinak dík za rady!

6 Meg Meg | 2. listopadu 2008 v 11:36 | Reagovat

Hezkej a jednoduše napsanej článek je i na motorkářích :-)

http://www.motorkari.cz/detail-clanku/?cid=13004

7 Meloun Meloun | 23. listopadu 2008 v 18:54 | Reagovat

Hlavně je dobré to kopírovat i s těmi pravopisnými chybami :o))

8 BAZZI BAZZI | E-mail | 27. února 2009 v 18:05 | Reagovat

Myslim že každý není Genius a profa češtiny ale předevšim jde o téma hovoru.Trochu tolerance neuškodíííí.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.