Jakou pneumatiku zvolit na motorku

11. července 2007 v 15:31 | www.periskop.cz |  Údržba a péče o motorky

Jakou pneumatiku zvolit na motorku?
Závisí na nich kolikrát život, přesto je mnozí podceňují. Pneumatiky nezanedbávají jenom řidiči aut, ale také někteří motorkáři. A to i přesto, že u motorek je potřeba dbát na pneumatiky mnohem víc. Přece jenom má motorka pouhá dvě kola a prasknutá pneumatika prakticky zaručuje výlet mimo silnici.Čím se při výběru pneumatiky na motorku řídit?

Tak jako ve všem i při výběru pneumatiky je důležité mít v hlavě jasno. Tedy vědět, co od pneumatiky budu požadovat. Buď chci obutí s delší životností a nebo s lepšími jízdními vlastnostmi. Každý si tedy musí nejdřív zhodnotit svůj jezdecký styl.

"Pro rychlé jezdce a lidi, kterým záleží na tom, aby pneumatika dobře seděla a měla vynikající jízdní vlastnosti, je potřeba zvolit co nejměkčí směs v pneumatice. Pneumatiky se samozřejmě vyrábí v několika stupních, od tak zvaných sériových až po závodní, které se ještě dále rozdělují na další tři stupně tvrdosti. Čím měkčí guma, tím lepší jízdní vlastnosti, ovšem je potřeba si uvědomit, že tím se ta pneumatika také daleko dříve ojede," radí Vladimír Přibyl ze společnosti Yamamoto.

Majitel chopperu a nebo nějakého cruiseru zase spíš bude uplatňovat pneumatiky s dlouhou životností.

"V tomto případě je třeba zvolit pneumatiku o tvrdší směsi a s vyšším procentním číslem vzorku. Nechci říct, že jízdní vlastnosti zde nejsou důležité, ale nejsou prioritním činitelem pneumatiky."

Hloubka dezénu by u motorek rozhodně neměla být nižší než dva milimetry. Už od čtyř milimetrů ale pneumatika postrádá ideální jízdní vlastnosti.

"Další věc, kterou bychom neměli podcenit je huštění pneumatik. Vždy by se mělo dodržovat to, co je předepsané výrobcem a v případě vyššího zatížení bagáží nebo spolujezdcem je třeba zvednou tlak o 0,2 Pa."

Čím širší pneumatika, tím lepší jízdní vlastnosti. To si alespoň myslí hodně vyznavačů jedné stopy. Je to ale trochu jinak.

"Většinou opak je pravdou. Standardní pneumatika, na kterou je spočítána váha motorky versus šířka dotykové plochy, která se odvíjí od celkové šířky a tím pádem poloměru zaoblení pneumatiky, je optimální," dodává Vladimír Přibyl.

Spíš než na efekt by se tedy hlavně na motorce mělo dbát na bezpečnost. A radši se při výběru pneumatiky spíš než o šířku starat o použitou směs.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.