Dovolená na motorkách 5.-12.8.2006 - 2.část

22. března 2007 v 11:24 | Meg |  Kde jsme byli
6.den - najeto 261 km
Dneska nás čekala okružní jízda po horách a tak jsme ráno vstali v osm (trošku rozlámaní po první noci ve stanu), posnídali sůši a kafčo z automatu a vyrazili. Projeli jsme Semily, Jablonec nad Nisou, Albrechtice a dorazili až do Josefova Dolu, kde jsme si chtěli protáhnout sedací svalstvo a vyrazili na menší tůru (ale v motorkářských hadrech s výstuhami to byl docela zážitek).Šli jsme k vodopádu, který byl značený asi kilometr, od místa kde jsme parkovali. Cesta vedla lesem, místy po rozmočené cestičce po předešlých dnech deště, okolo potoka, a stoupala lehce, ale neustále do kopce. S posledním vypětím jsme dorazili až k vodopádu, udělali pár fotek a vydali se na cestu zpět (ta už byla veselejší a podstatně rychlejší). Po vedlejších silnicích jsme se vydali směr Bedřichov a zpět (cestou poobědvalive vyhlášené Maxově restauraci) a dál na Tanvald, Desnou, Harachov, Špindl a Pec pod Sněžkou. Cesty byly hezky upravené, pěkný asfalt (jen místy jsme potkali utržené kraje vozovek po povodních z minulého týdne). Protože už bylo pozdě, tak jsme vzdali i výstup na Sněžku, udělali pár foteček a v prachu cesty mizeli zase jinam. Z Pece jsme vyjížděli v 18:30 a cestou přes Jánské Lázně, Černý důl, Vrchlabí, směrem na Jilemnici a následně na Semily. V kempu jsme byli v 19:30. Den jsme prožili celý v sedlech motorek a stál zato. V kempu jsme doplnili tekutiny a šli spát…
Jídlo a pití ……………………………………………………………………374,-
Tankování …………………………………………………………….27 l = 861,-
7.den - najeto 94 km
Ráno nás probudil lehký deštík a tak jsme nikam nespěchali. Dali jsme si v klídku sprchu, posnídali u automatu na kafe a mezitím přestalo pršet (ale zima a zataženo bylo pořád). Dnes bylo v plánu navštívit Český Ráj a tak jsme se vydali na cestu do Turnova. V Turnově jsme se prošli centrem, dali si oběd (já vybrakovala letáky v informačním centru) a poté jsme se vydali prozkoumat Hruboskalsko.Před zámkem Hrubá Skála jsme nechali na placeném parkovišti motorky (pán nám tam uschoval i bundy a přilby k sobě do stánku) a my vyrazili pěšky prozkoumat skály okolo a po zlaté stezce dál na hrad
Valdštejn. Cesta byla vážně krásná - všude okolo různé skalní útvary, místy vyhlídky. Pořád jsem měla foťák v ruce. Zpátky jsme zvolili zase jinou trasu (myslím, že byla pro rodiny s dětmi, protože jsme cestou naráželi na různé tabule s otázkami - dá se říct, že to byla hezky udělaná naučná stezka). Celá trasa s prohlídkou hradu nám trvala asi čtyři a půl hodiny, ale nijak jsme nespěchali - jsme přeci na dovolené, že. Jen Petr mě pak proklínal, protože ne takovémhle výšlapu(asi 9km) už pár let nebyl.
Oba hezky uťapkaní jsme v 17:00 zase nasedli na motorky a vyrazili směr Jičín a Semily. Cestou na Harachov jsme našli hezkou hospůdku na večeři a pokračovali dál do kempu. Tahle cesta byla super - spousta zatáček, rovný asfalt. Petr neodolal a když jsme potkali jednu kapotáž (její majitel nás pozdravil jízdou po zadním), chytla ho závodnická až škrtal stupačkou o silnici (ale naštěstí to v pohodě ustál, jen si lehce odřel botu). V kempu jsme zakotvili v 19:30 a celý den pak probírali společně u pivka na terase…
Jídlo a pití …………………………………………………………………270,-
Parkovné (Hrubá Skála za obě mašiny) ………………………………..80,-
Ubytování v kempu……………………………………………………….240,-
8.den - najeto 331 km
V osm ráno jsme už byli na nohou a hned začali balit věci. V 9:30 jsme už odjížděli z kempu, směr Semily. Cílem dnešní cesty byli Bozkovské jeskyně.A tak jsme se svezli po super cestě plné zatáček směr Harachov. Zastavili jsme na parkovišti u jeskyní, kde hlídal vjezd starší pán (invalidní důchodce). Když zjistil, že jsme rodáci z Čech (tady se to jen hemží zájezdy z Polska), nechtěl po nás ani parkovné a ochotně nám uschoval i zavazadla a přilby. Prohlídka jeskyní trvala asi hodinku a ačkoli jsou dost malé, tak bylo na co koukat a průvodce nám velmi zajímavě povyprávěl o všem, co jsme viděli (vždy přidal i nějakou příhodu, takže se nikomu nechtělo spát a nikdo si nepřipadal jako ve škole).
A protože dnešek byl posledním dnem naší dovolené, vydali jsme se oklikou pomalu zpět k domovu. Trasu jsme zvolili přes Železný Brod, Turnov, Mnichovo Hradiště do České Lípy a odtud přes Žandov, Kravaře, Úštěk do Litoměřic, okolo Terezína do Lovosic (kde jsme stihli oběd). Cestou je na co koukat, mě překvapili dominanty kopců, které na nás vykukovali všude okolo cesty. No a naše cesta vedla dál do Loun a Rakovníka (kde byla opět uzavírka a neznačená objížďka, takže jsme začali bloudit), okolo kterého se rozprostírají samé chmelnice. Při hledání cesty jsme stihli naposledy nádherně zmoknout a nakonec přes Rokycany a Mýto dorazili do Hořovic a domů…
Jídlo a pití …………………………………………………………………..220,-
Tankování (obě mašiny) …………………………………………..28 l = 867,-
Vstupy (pro oba) …………………………………………………………..150,-
Ačkoli nám počasí zrovna nepřálo, dovča se nám moc líbila a můžeme říct, že bychom něco podobného chtěli podniknout i příští rok. Byli chvilky, kdy jsme byli promočení, promrzlí na kost a měli toho všeho dost, ale zvládli jsme to s optimismem a pokračovali dál. Plán trasy jsme měli původně trošku delší a bohatší, ale museli jsme ho přizpůsobit počasí a co víc dodat ??? Snad nám na dalších cestách vždycky vysvitne slunko a my se bez větších problémů a nehod vrátíme do svých garáží…
Ubytování celkem (za oba dohromady) - 2 720,-
Natankováno celkem (oba dohromady) - 4 167,-
Vstupy celkem (za oba dohromady) - 890,-
Jídlo a pití (pro naše mlsné jazyky celkem) - 3 144,-
Najeto celkem - 1 418 kilometrů

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.