Dovolená na motorkách 5.-12.8.2006 - 1.část

20. března 2007 v 16:33 | Meg |  Kde jsme byli
Dovolená na motorkách
5.-12.8.2006
Protože se u nás na vesnici poslední dobou moc věcí neděje, rozhodla jsem se s Petrem o trošku dobrodružnější dovolenou než ostatní (kteří jeli raději auty k moři) a začali jsme plánovat takový malý okruh po naší vlasti…
1.den - najeto 280 km
Ráno jsme dobalili poslední nezbytně nutné věci (já měla trošku problém vměstnat všechny, podle mého názoru, potřebné věci do jednoho kufru), probrali poslední detaily a ve dvanáct hodin vyrazili z Ohrazenice na naší dobrodružnou cestu. Trasu jsme vybrali po vedlejších silnicích a pohodovou jízdou projeli Rožmitál p. Třemšínem, Roželov, Blatnou, Horažďovice, Sušici, Kvildu (tady jsme prvně pocítili pořádnou zimu) až do Horní Vltavice - cesty byly všude nádherné (jeli jsme přes Šumavský národní park),
ale velkým průšvihem bylo, že se u Horní Vltavice předělávaly silnice a všude byly uzavírky. A jak už u nás bývá zvykem, nebyly tu značené trasy objížděk. Cestou se k nám přidal další bloudící motorkář a my se vydali přes zákaz vjezdu do Volar - část trasy vedla přes CHKO, a tak bylo na co koukat i cestou. Ve Volarech se od nás náš motorkářský doprovod s poděkováním odpojil a my pokračovali dál na Lipno (přes Pernek, Horní Planou, Černou v Pošumavý). Ve Frymburku jsme přejeli hráz a vydali se do Vyššího Brodu a na Dolní Dvořiště (tady jsme si také užili a naše motorky zakusily teréní cestu, protože na naší mapě značená cesta přes Horní Dvořiště byla ve skutečnosti záplatovaná polňačka mezi loukami a kravíny). Když kolem sedmé hodiny večerní začalo poprchávat, jeli jsme do Kaplice a začali hledat ubytování.Cestou nás chytla pěkná průtrž, takže naše nepromokavé motorkářské oblečení bylo totálně promočené, na silnici stálo asi pět cenťáčků vody a my si museli udělat pauzičku na kafčo, protože přes hledí přilby nebylo vůbec nic vidět. Když ten nejhorší déšť opadl, pokračovali jsme pomalu dál směrem na Benešov nad Černou (v Kaplici jsme na náměstí našli ubytování u jednoho podnikavého vietnamce, ale nebylo kam uložit naše mazlíčky) a po pár kilometrech narazili na penzion s restaurací "Mexiko". Majitel byl moc příjemný a jelikož to byl bývalý statek, mohli jsme motorky zaparkovat do dvora pod střechu. Na pokoji jsme si rozložili věci a zapli přímotopy, aby jsme se pořádně usušili a šli dolů do restaurace na fajn večeři, u které jsme probírali co dál…
Ubytování se snídaní ... …………………………….…………………...720,-
Jídlo a pití ………………………………………………………………..700,-
Tankování (v Rožmitále do obou mašin)…………….....………23,7 l = 720,-
2.den - najeto 162 km
Když jsme se ráno probudili, stále pršelo. Dali jsme si snídani, skoukli počasí a rozhodli jsme sepokračovat dál. Vyrazili jsme až po obědě směr Benešov nad Černou, přes Horní Stropnici do Nových Hradů a dále na Třeboň. Cestou přestalo pršet a vysvitlo na nás i slunko (jen cesta byla mokrá, a tak senedalo jet moc rychle). V Třeboni jsme byli v půl druhé a udělali jsme si zastávku u Schwanzenberské hrobky.
Hezky jsme se prošli parkem, jukli na vylidněnou pláž Ostende a začalo opět pršet. Zachránil nás kiosek s přístřeškem, kde jsme se najedli a plánovali trasu dál. Vyrazili jsme až v 15:45 směr Stráž nad Nežárkou, Kunžak, Dačice, Jemnice (tady jsme opět bloudili, protože se opravovala cesta). Začalo opět pršet, ale protože jsme byli už u Vranovské přehrady, rozhodli jsme se najít ubytování. Nebylo to ovšem tak lehké, jak se zdálo - v kempech bylo plno a tak jsme měli štěstí až na počtvrté v obrovském kempu Pláž, kde jsme sehnali dvoulůžkovou chatku. Motorky jsme zaparkovali na štěrkové cestě, ubytovali se, najedli, okoukli kemp a unavení usnuli za stálého bubnování deště na střechu…
Ubytování (motorky a poplatek obci)…….……….....………………..380,-
Jídlo a pití ……………………………………………………………...280,-
Tankování (v Benešově n. Černou do obou mašin)…......……...27 l = 848,-
3.den - dneska celý den prší a tak se nikam nejede
Ráno stále vydatně pršelo, a tak jsme další cestu vzdali a rozhodli se přikoupit další noc. Chatka, kde jsme byli ubytováni byla ale už pronajatá, a tak jsme se museli přestěhovat o 250 metrů dál na konec kempu (k mostu pro pěší). Hned jsme objevili jednu výhodu - paní správcová nám dala motorky do garáže, takže byly alespoň v suchu a zamčené. Dalším plusem byla bezva "Restaurace u převozu", kde jsme hned ochutnali místní speciality z udírny. Protože pořád poprchávalo, hráli jsme karty a rozhodli se pro výlet vláčkem do Vranova. Déšť na chvilku ustal, a tak jsme ve 14:45 vyrazili na cestu. Bohužel bylo pondělí, a tak byly veškeré hrady i zámky uzavřené. Dali jsme si tedy alespoň kafčo, prošli se po okolí a udělali pár fotek. V 15:40 si nás vláček zase vyzvedl a odvezl zpět do kempu, kde jsme po zbytek dne hráli karty a popíjeli vínko. A protože stále pršelo, přikoupili jsme další noc…
Ubytování /2 noci (motorky a poplatek obci) …………....………….1 120,-
Jídlo a pití ………………………………………………………………310,-
4.den - opět poprchávalo, takže motorky zůstaly zamčené v garáži
Ráno jsme vstávali brzy, abychom stihli 09:05 odjezd parníku z blízké hráze. Překvapilo nás slunce, a tak jsme se oblékli na lehko. Že to byla chyba, jsme zjistili hned jak parník vyjel a začalo poprchávat. Postupně se rozpršelo ještě víc a tak jsme se schovali do kajuty. V 10:10 přistával parník pod hradem Bítov. Prohlédli jsme si hrad (porušili zákaz focení), místní zoo i výstavu bonsaí, dali si sváču…Stihli jsme báječně zmoknout a rozklepat se zimou, a tak jsme vyrazili na procházku do vesnice, ale než jsme tam došli tak jsme narazili na stylovou hospůdku (majitel byl chovatel dravých ptáků, a tak jsme z okna jukali přímo na voliéry), kde jsme si dali polévku na zahřátí a čajdu.Parník nám jel zpět v 17:00, a to už svítilo i slunce, takže cesta byla super a příjemně utekla. Večer jsme zašli na večeři do oblíbené "Restaurace u převozu", osprchli se v kempu a šli brzy spát, abychom ráno vyndali mašinky a pokračovali zase dál…
Jídlo a pití……………………………………………………………..480,-
Lodní lístky (zpáteční pro dva) ………………....……………………240,-
Vstupenky (Bítov I.okruh, zoo a výstava bonsaí)......……………….280,-
5.den - najeto 290 km
Ráno jsme si dali naposledy snídani v "Restauraci u převozu" a vyrazili dál směr Moravské Budějovice, Jihlava, Havlíčkův Brod, Chotěboř, Chrudim, Heřmanův Měštec, Přelouč až jsme dorazili do Kladrub nad Labem. Neodolali jsme a vyrazili na prohlídku národního hřebčína. Navštívili jsme pastviny, viděli zahánění koní z pastvin, prošli všechny stáje… Bylo na co koukat - obzvlášť super bylo sledovat hříbata při hraní. Zvláštností bylo, že hříbata byla tmavá a svou nádhernou bílou barvu získají až do šesti let od svého narození.
Dále jsme pokračovali do Chlumce nad Cidlinou, kde jsme se najedli v hospůdce IV. cenové, na náměstí a prošli si město. A čekala nás další jízda přes Nový Bydžov, Smirady, Valdice do Jičína a dál do Lomnice nad Popelkou (směr Semily). To už se blížil večer a my začali hledat ubytování. V mapě jsme našli značený kemp Košťálov (v areálu koupaliště), kde jsme nakonec i postavili stan. Byl skoro prázdný, protože byla docela zima. Nás to ale neodradilo a po ubytování nás i motorek jsme si dali v místním kiosku véču a pivko. Dokonce jsme se zde seznámili s nějakými cyklisty a jedním motorkářem na guzzině. Spát jsme šli až v dobu pokročilou…
Jídlo a pití ……………………………………………………………………..510,-
Vstupy (2x prohlídka stájí) …………………………………..........………….140,-
Ubytování v kempu (motorky a stan) ……………..………………..………..260,-
Tankování (obě motorky) .………………………………………….….28 l = 871,-

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.